Hang-aut Leeuwarden
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welkom op ons forum

4 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma zo jul 06, 2008 3:42 pm

Is er ook iemand die ervaring heeft met dat er over je wordt gepraat (geroddeld) en dan vraag ik jullie hebben ook over mij gepraat en dat vindt ik niet leuk. En dan krijg je daar als antwoord op van dat is nou eenmaal zo. Wat moet je daar nou mee?

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Mark zo jul 06, 2008 7:48 pm

Tja, we roddelen allemaal wel eens. Daar doe je niks aan.

O, bij het activiteitencentrum van de GGZ kun je koken.

Nou, misschien het maatjesproject of werk, dat lijkt me eerst belangrijker.

Ik ga dit jaar niet op vakantie. De afgelopen twee jaar met een georganiseerde groepsreis mee geweest, maar dat was geen succes. We hebben ook een keer op de soos gepraat over speciale autistenvakanties, maar ik was daarvan niet overtuigd en sla dus dit jaar een vakantie maar over.

Straks eind augustus nog maar eens een paar keer de soos bijwonen en zien hoe dat zich ontwikkeld.

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma zo jul 06, 2008 9:55 pm

Ik ben van plan om dit jaar niet met vakantie te gaan maar ik wil wel zo nu en dan een dagje weg, misschien wel naar skutsjesilen of Sneekweek of rommelmarkt of dansen voor allengaanden of zoiets. Het mooie hiervan is dat ik op het laatse moment kan beslissen of ik wel of niet heen ga. Maar dit vindt geen argument dat ik het niet zo erg zou vinden dat de soos nu een hele tijd niet doorgaat. Wand ik vindt het niet zo mooi dat het nu hele tijd niet doorgaat. Blijkbaar als ik vertel van dat ik van plan ben om het een en ander te doen wordt op een ongegrijpelijke manier de suggestie gewekt dat ik het niet zo erg zou vinden dat de autismesoos een hele tijd niet door gaat.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma zo jul 06, 2008 10:13 pm

Voorzover ik de tijd en de energie heb wil ik wel weer naar de soos ook om te proberen te begrijpen waar het probleem autisme voor staat. Ik ben ook al eens naar een voorlichtingsavond geweest over autisme en reintegratie en daar heb ik geprobeert om een andere direkte vragen te stellen. En toen zij die vrouw jij weet alles over autisme. Ik antwoorde daarop dat ik er niet zo veel van af weet. En vervolgens heeft ze mijn vraag niet beantwoord. Wel heeft ze mij uitgenodigd in Kampen, maar dat is nogal een eind weg en dan moet ik een inschatting maken heb ik er wel wat aan? Ik denk het niet wand ik was daar toen zo een beetje enigste ervaringsdeskundige wand de anderen waren meer de ouders van. Ik heb daar een paar crusiale vragen gesteld waar ik geen antwoord op heb gekregen. Ik hoop door ervaringen van anderen, meer inzichtingen over de ervaringen te krijgen bijvoorbeeld op de autisme soos.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Mark ma jul 07, 2008 11:47 am

Ja, ik hoop ook wat meer over ervaringen met autisme te kunnen praten op de soos. Een paar keer heb ik er wel eens over gesproken, maar nog niet genoeg naar mijn smaak. Daarom vind ik het wel prettig om er nu met jou op het forum over te praten. We zijn op dit moment ook de enigen die actief zijn op dit forum.
Of ik vriendschappen ga overhouden aan de soos, is nog niet bekend, maar dat moet je ook niet forceren. Iemand om bijvoorbeeld eens mee naar een concert te gaan en dan kom je weer bij het maatjesproject-idee..
Er is een paar maanden geleden hier in Leeuwarden een voorlichtingsavond geweest over autisme en seksualiteit, maar daar ben ik niet heen geweest.
Wel ben ik in november 2006 naar een lezing van Baukje van Kesteren geweest hier in de centrale bibliotheek. Deze vrouw heeft zelf autisme en ik werd er niet vrolijk van. Na afloop nog haar boek gekocht en dat was ook niet hoopgevend.
Ik las in het NVA-engagement (over autisme) maandblad dat zij ook bijeenkomsten heeft bij haar thuis in Sneek (als ik me niet vergis).

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma ma jul 07, 2008 10:52 pm

Ik ben daar heen geweest over autisme,relaties,intimiteit en seksualiteit dit was in de ¨grewelschool¨ te Leeuwarden voorzover ik weet is dit een school voor kinderen die moeilijk kunnen leren. Dit was volgens mij een enigzins een positief verhaal, is nog na te lezen in de nieuwsbrief van de NVA frieslan. Maar ik ben een paar jaar geleden naar Groningen geweest en daar was een voorlichtingavond over autisme en intimiteit deze lezing werd gegeven door iemand van autisme centaal. Voor zover ik weet is dit het hoogste adres in Europa waar men wat af weet over Autisme deze man gaf het op een kompeet andere manier, dit kan je bijna niet na vertellen.
Als je dit hoort is er al blijkbaar veel onderzoek naar Autisme gedaan, hier kwamen niet erg positieve verhalen naar voren.
Er werd bijvoorbeeld gespoken over een ¨sqweese machine¨.
En ze hebben al eens iemand met autisme naar een ¨sociale prostituee¨ (gestuurd). Deze persoon kwam daar weer op een doodongelukkige weg.
En daar werd in de zaal om gelachen en dat vindt ik niet zo leuk.
Ik ga naar de gespreksgroep over autisme, wat wordt begeleid door Boukje van Kesteren, dit is wel leuk en ik leer daar ook wel wat. Maar of er nu zoveel positieve dingen naar voren komen.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma di jul 08, 2008 12:06 am

Ik hoop dat er meer reageren op dit forum en dat diegene dan ook oplossingen kan aandragen over deze problematiek. En ik vindt het ook wel prettig om met jou te praten op dit forum. Misschien vinden die anderen wet wel niet zo erg dat ze autisme hebben, of men denkt dat ze het niet hebben.
Graag zou ik reacties willen ontvangen op de stelling.
ALS IK WAT VINDT OF VAN MENING BEN OF ER GAAT IETS NIET GOED OF ER IS WAT ANDERS AAN DE HAND, DAN WORD AL SNEL GEASSOCIEERD DAT IK ZIT TE LIEGEN OF DAT IS NIET ZO OF DAT HEB IK GEDAAN OF VOOR MIJ IS DAT NIET ZO ERG OF JOU VADER WAS ZEKER BIJ DE NASIES OF JIJ HEBT EEN FIETS GESTOLEN OF OF ER IS WAT STUK GEGAAN EN DAT IS MIJN SCHULD OF ZE MOETEN YOU HARDER AANPAKKEN OF JE MOET DIE RARE GRIJNS VAN JE GEZICHT HALEN OF IK MOET MEER BIER DRINKEN ANDERS BEN JE EEN ZUURTJE OF IK KAN OP EEN BEPAALDE DATUM NIET KAN KOMEN DAT MEN DENKT DAT IK WEL KAN KOMEN ER WORDT JE EEN SUGGESTIEVE VRAAG GESTELD OF ALS IK HET ERGENS NIET MEE EENS BEN EN DAT DE MEERDERHEID HET WEL WIL DAT HET WORDT GEORGANICEERD EN DAT HET DAN WORDT BEKEKEN DAT IK ER WEL MEE EENS BEN EN DAT HET VERVOLGENS MIS GAAT IK DE SCHULD OP MIJN DAK KRIJG. En dan wordt er maar van wij verwacht dat ik op een juiste correcte en snelle manier opreageer, terwijl ik wel de reactie van die ander moet accepteren EN DAT UITEINDELIJK DE WELKELIJKHEID ANDERS IS men er niet verder over wil praten en DAT IK NU MAAR EENMAAL MOET ACCEPTEREN DAT HET NU EENMAAL ZO IS.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Mark di jul 08, 2008 12:14 pm

Nou, de anderen weten ook wel dat ze autisme hebben, anders zouden ze niet naar deze soos komen. Hoewel er ook een paar bij zijn die geen autistische stoornis hebben, maar ADD of iets anders waarbij geen autisme-problematiek is, maar wel een hoge prikkelgevoeligheid. Sommigen hebben ook werk en misschien dat ze daarom niet zo'n behoefte hebben om over autisme te praten, maar alleen voor de gezelligheid die soos er even bij nemen. In het begin wilde ik zo weinig mogelijk actief zijn op dit forum, omdat ik bang was dat ik dan op de soos geen gespreksstof meer zou hebben.
Vanuit jou woonplaats is het voor jou niet zo ver om naar Sneek te gaan voor die bijeenkomsten van Baukje van Kesteren. Ik kom zelf wel eens in in je woonplaats met mijn oudste broer om daar naar de sauna te gaan.


Laatst aangepast door Debbie op do jul 10, 2008 9:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Verzoek van Geertsema om woonplaats te veranderen.)

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma di jul 08, 2008 12:43 pm

--------------------------------


Laatst aangepast door Geertsma op do jul 10, 2008 1:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Mark di jul 08, 2008 5:45 pm

Wat is er aan de hand?


Laatst aangepast door Debbie op do jul 10, 2008 9:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Verzoek Geertsema om het bericht het bericht te nuanceren)

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Inge wo jul 09, 2008 1:02 pm

Hoi mark!

Ik las dat je zei: “Ja, ik hoop ook wat meer over ervaringen met autisme te kunnen praten op de soos. Een paar keer heb ik er wel eens over gesproken, maar nog niet genoeg naar mijn smaak.”
Ik vind het een goed idee om hier wat meer over te praten, want ik vind het zelf ook erg interessant om te horen tegen welke problemen jullie aanlopen en hoe je hier mee om gaat of hoe je hier juist mee vast loopt. Een van de redenen dat ik vrijwilligster bij de soos ben is dat ik meer inzicht wil krijgen in de aspecten die binnen het autistisch spectrum vallen. Zoals ik al heb begrepen is dit een heel breed onderwerp en daarom moeilijk te omvatten.

Als jullie zelf onderwerpen hebben waar je het graag over wilt hebben dan kunnen jullie dit aangeven en kunnen wij kijken of we hier een avond aan kunnen besteden. Ik weet niet hoe de rest van de groep staat tegen over het houden van dit soort gesprekken tijdens de soos of dat ze liever naar de soos komen voor hun ontspanning. Maar dat horen we dan wel weer.

Even over het boek van baukje van kesteren dan bedoel je “Een gat waar je hart zit’? Als ik zo de samenvatting hier van lees dan lijkt me dit een heel leerzaam boek. Weliswaar erg zwaar maar het lijkt me dat buitenstaanders door het lezen van dit boek meer begrip op kunnen bouwen voor mensen met autisme.. ik ga dit boek ook lezen. Ik heb vakantie dus heb alle tijd!
Inge
Inge
Team soos

Vrouw
Aantal berichten : 14
Leeftijd : 37
Woonplaats : Leeuwarden
Humeur : Vrolijk!
Registration date : 19-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Mark wo jul 09, 2008 3:37 pm

Nou, ik zou ook niet weten hoe je een hele avond kunt vullen met alleen maar praten over een aan-autisme-verwant onderwerp. Het moet ook niet opgelegd worden, maar het kan door een van de vrijwilligers op tafel gegooid worden. Zoiets als: 'Wie van jullie heeft ervaringen met het maatjesproject?' Maar dan zit je met het probleem dat sommigen pas later binnenkomen op de soos.

Ja, het boek van Baukje van Kesteren heet 'Een gat waar je hart zit'.

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Inge wo jul 09, 2008 3:39 pm

Ja idd, heb je gelijk in. Nou we kunnen het idd als vrijwilligers wel eens op tafel gooien. Tijdens de pauze ofz, als iedereen lekker aan de koffie zit. MOet kunnen lijkt me!
Inge
Inge
Team soos

Vrouw
Aantal berichten : 14
Leeftijd : 37
Woonplaats : Leeuwarden
Humeur : Vrolijk!
Registration date : 19-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Debbie wo jul 09, 2008 4:54 pm

Sorry voor de late reactie, ik had het enorm druk met de laatste periode van school!
Ik wilde toch nog even opmerken dat mijn spreuk "wat je geeft is wat je krijgt" niet bedoeld is om te zeggen dat iedereen maar sociaal moet doen. Het is zoals Mark zegt, ik merk dat ik veel voldoening haal uit het geven. Dus het geven van hulp, aandacht etc. Ik vind dat als mensen echt zijn en dus zichzelf geven een stuk beter af zijn dan dat ze sociaal doen omdat het zo hoort. Ik vind dat jezelf zijn het mooiste is wat je de wereld en jezelf kan geven! Sorry dus voor het misverstand.

Ik begrijp geertsema dat het niet altijd even makkelijk is om met mensen om te gaan en aan hun verwachtingen te voldoen. Ik denk dat je moet onthouden dat als jij je best doet je niet meer kan doen. Mensen zijn soms erg hard en beschuldigen elkaar van alles en nog wat. Zeker wanneer mensen iets niet begrijpen. Ik denk daarom dat je jezelf niet teveel moet aantrekken van wat onwetende mensen zeggen. Vraag ze desnoods een keer om een uitleg en dan kun jij ook zeggen hoe het voor jou is.

Wat jammer om te horen dat jullie veel moeite hebben om een leuke tijdsbesteding etc te vinden. Ik vind persoonlijk ook dat er veel te weinig is voor mensen met autisme.
Debbie
Debbie
Beheerder

Vrouw
Aantal berichten : 51
Leeftijd : 39
Woonplaats : Sneek
Humeur : Werk bij stichting SLAK, hobby's: Tekenen, schilderen, lezen.
Over mij: : Scheppende geest
Registration date : 13-12-07

http://hoofdruimte.web-log.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Debbie wo jul 09, 2008 4:57 pm

Wij hebben ook contact met Baukje van Kesteren, dus misschien bestaat er een mogelijkheid om haar een avond uit te nodigen. Wanneer er genoeg belangstelling voor is dan. Zij zou misschien ook kunnen vertellen wat zij precies doet en zij weet wellicht ook van projecten die interessant zijn voor jullie..
Debbie
Debbie
Beheerder

Vrouw
Aantal berichten : 51
Leeftijd : 39
Woonplaats : Sneek
Humeur : Werk bij stichting SLAK, hobby's: Tekenen, schilderen, lezen.
Over mij: : Scheppende geest
Registration date : 13-12-07

http://hoofdruimte.web-log.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum - Pagina 2 Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum