Hang-aut Leeuwarden
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welkom op ons forum

4 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Welkom op ons forum

Bericht van Debbie do dec 13, 2007 1:22 pm

Welkom op het forum van de Soos voor (jong)volwassenen met ASS in Leeuwarden.
Op deze site kunnen de bezoekers en medewerkers van de Soos met elkaar in contact komen en discussieren.
Niet getreurd als je geen bezoeker bent van de soos, natuurlijk mag iedereen mee doen op het forum.
Om mee te doen moet je als eerst lid worden van het forum door je te registreren. Dit doe je via de knop "Registreer". Vul het formulier in en je krijgt automatisch een mailtje met je gebruikersnaam en wachtwoord. Hierna kun je inloggen op het forum.

Als lid van het forum kun je reageren op berichten via de knop 'Postreply'.
Ook kan je nieuwe berichten plaatsen via de knop 'Newtopic'.

Wil het niet lukken? Neem dan contact op met de beheerder!

Wij wensen je heel veel plezier op het forum!

Tot ziens, Het Soos-team
Debbie
Debbie
Beheerder

Vrouw
Aantal berichten : 51
Leeftijd : 39
Woonplaats : Sneek
Humeur : Werk bij stichting SLAK, hobby's: Tekenen, schilderen, lezen.
Over mij: : Scheppende geest
Registration date : 13-12-07

http://hoofdruimte.web-log.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma do jun 26, 2008 10:18 pm

Heeft iemand of is iemand bezig met een traject, werkervaringplaats, vriendschappen, zorgboerderij, zorgwerkplaats of nog wat anders waar ik helemaal niet bij stil sta. Dat je er een (warm) bij gevoel hebt, van dit is geweldig hier kan ik verder mee en mocht het toch mislukken.

Dit heeft mij zo veel opgeleverd en hier door ontstaan wel zo veel nieuwe mogelijkheden. Welkom op ons forum 37823 Welkom op ons forum 76933 Welkom op ons forum 37823 Welkom op ons forum 76933

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma do jun 26, 2008 10:28 pm

Ik heb nu al verschillende dingen geprobeerd en het draait allemaal op ellende uit.
En dat wordt er tegen je gezegt we gaan hier nu niet meer verder over praten.




Welkom op ons forum 858166 Welkom op ons forum 858166 Welkom op ons forum 858166 Welkom op ons forum 858166

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Debbie do jun 26, 2008 10:31 pm

Klinkt lastig zeg. Maar wat loopt op ellende uit?
Wat zoek je precies?
Debbie
Debbie
Beheerder

Vrouw
Aantal berichten : 51
Leeftijd : 39
Woonplaats : Sneek
Humeur : Werk bij stichting SLAK, hobby's: Tekenen, schilderen, lezen.
Over mij: : Scheppende geest
Registration date : 13-12-07

http://hoofdruimte.web-log.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma zo jun 29, 2008 4:13 pm

Waarom staat er in kleine lettertjes onder ¨ wat je geeft is wat je krijgt¨.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Mark ma jun 30, 2008 11:50 am

Dat 'wat je geeft is wat je krijgt' staat al het hele seizoen bij Debbie haar berichten. Ik interpreteer het als: je moet maar gezellig en sociaal doen en dan hoef je ook niet ongelukkig te zijn... Alsof het onze schuld is dat we een autistische stoornis hebben... Of ze bedoelt dat voor haar vrijwilligerswerk hier bij de soos ze veel voldoening terugkrijgt.

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma di jul 01, 2008 7:57 pm

Ik probeer steeds gezellig en sociaal te doen en toch wil het niet lukken en daarbij lever ik ook nog een stuk van mijn inleveringsvermogen in. Let op inleveringsvermogen vindt ik weer wat anders als inlevingsvermogen.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Mark wo jul 02, 2008 12:22 pm

Ja, als je maar krampachtig iets moet voordoen wat je niet bent, daar krijg je een vervelend gevoel van. Tenminste ik heb dat wel als ik geforceerd sociaal zou moeten doen, omdat dat sociaal wenselijk gedrag is..
Ik las hier op het forum dat jij verschillende dingen hebt ondernomen (werk etc.) en dat is allemaal op ellende uitgelopen. Ik zit zelf al jaren thuis, met uitzondering van vorig jaar even geprobeerd te werken, en daar wordt je niet vrolijk van. Ik ben van plan om na de zomer het UWV eens op te bellen om te kijken of ik nog eens via STAM opnieuw een poging kan wagen om 'onder de mensen' te komen middels werk. Het probleem is dat ik zelf initiatief moet tonen, omdat ik geen socilicitatie-plicht heb. Op deze manier wordt je ook niet gestimuleerd om wat te ondernemen. Ik krijg mijn dagen wel om, maar het is maar een heel beperkt leven op deze manier.

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma do jul 03, 2008 9:19 pm

Kramachtig ja en nee, ik heb meer dat ik niet lekker in mijn vel zit of ik vermoeid ben dat men veelal op dat moment denkt dat ik zit te liegen of dat is niet waar of er wordt een vergelijking gemaakt met van die asociale mensen die niks willen.
Of er wordt een opmerking over dat ik een ¨gemene grijns¨ zou hebben. Of er wordt tegen mij gezegt je hoeft mij niet zo stom aan te kijken.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma do jul 03, 2008 9:25 pm

Laat ze dan die asociale figuren harden aan pakken, dat ben ik niet.Waarom men mij daar toch mee vergelijkt?

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Mark do jul 03, 2008 9:33 pm

Misschien denken mensen van mij ook wel: 'Waarom kijk je zo boos of triest'. Ik zit ook vaak niet lekker in mijn vel en dan heb ik ook geen zin om te glimlachen. Toen ik jou vorige week bij het praamvaren voor het eerst zag, toen lachte je juist.. Ik dacht nog: 'Is dit nu de man die op het forum schreef dat alles wat hij ondernomen had op ellende was uitgelopen?'
Misschien was je wel blij dat je er eens over kon praten en dat je daarom moest glimlachen.

Terwijl ik dit bericht type, is er nog een berichtje van jou binnen gekomen.
Tja, ik weet ook niet waarom mensen jou met asociale figuren vergelijken.

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma do jul 03, 2008 9:48 pm

Het was mooi weer en bootje varen is meestal ook wel mooi en dit zijn contrete dingen, maar omgaan met andere mensen ben je afhankelijk van ¨in de wederzijdse afhankelijk¨ . Tenminste voor zo ver ik weet wordt er hier voor deze benaming voor gegeven.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma do jul 03, 2008 10:00 pm

Ik lachte juist omdat het mooi weer was en dat we een hele leuke activiteit deden wat we volgens mij wel weer eens kunnen doen. En dan kunnen we ook wel een andere route door de stad nemen.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma do jul 03, 2008 10:07 pm

Ik weet ook niet waarom mij vergelijkt met asociale mensen.
Bij mijn laatste vrijwillegerswerk ben ik in mijn persoon er van beschuldigd dat ik wel aan de gouden kooi zou mee kunnen doen.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Mark vr jul 04, 2008 12:34 pm

Ja, met een gesprek ben je afhankelijk van elkaar. Als de ander bij jou de woorden eruit moet trekken, houd het snel op. Tenzij het over een wederzijdse interesse gaat; dan wil ik nog wel eens los komen.
Voor wat betreft vrijwilligerswerk, daarbij valt me op dat er bij administratieve functies nogal veel eisen gesteld worden aan de vrijwilligers. Ik weet niet wat jij voor werk gedaan hebt.
Heb je wel eens gehoord van het 'maatjesproject' of 'tandemproject?'

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma vr jul 04, 2008 2:04 pm

Als de ander de woorden er bij mij moet uit trekken zit ik vaak in een situatie dat men denkt dat ik zit te liegen of zoiets en dat heb ik de grootste moeite uit te leggen wat de werkelijkheid is en dan heeft men het eindelijk door, en dan vraag ik aan diegene waarom moet dit nou zo en dan wil men daar geen antwoord op geven tewijl er wel van mij heel uitgebreid verantwoording word verwacht.
Ik heb ook wel eens gehoord van het maatjes- en het tandemproject maar hiervoor waren vorig jaar te weinig vrijwillers voor. Bij mijn laatste vrijwillerswerk was men er voor dat die mensen die vrijwillegerswerk doen voor het maatjesproject er voor worden betaald en dat was ik niet met hun eens. En ik kreeg daar een heel raar antwoord op ¨de mensen bij ikea zijn toch ook heel vriendelijk tegen jou¨.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Mark vr jul 04, 2008 3:23 pm

O, te weinig vrijwilligers voor het maatjesproject. Vorig jaar, dan.. Je weet niet wie je toegewezen krijgt als maatje en je kunt ook niet van tevoren eisen gaan stellen. Vrijwilligerswerk houd in dat het vrijwillig, dus zonder betaling is. Hooguit dat ze eens wat onkosten voor het reizen van en naar het werk kunnen declareren.

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma zo jul 06, 2008 1:47 pm

Ik weet niet hoe ze het doen bij de intake van het maatjesproject. Maar het lijkt mij toch wel dat er wordt gekeken of men bij elkaar past.
MEE, GGZ, Aanzet en humanitas houden hier mee bezig, maar mischien zijn er nog meer instanties die zich hiermee bezig houden.
De discussie ging over dat ik van mening ben dat er niet voor de vrijwillegers een vergoeding wordt gegeven maar dat zij wel vonden dat de vrijwillegers moeten worden betaald en dat zij min of meer commentaar op mij hebben alsof ik niet deze mening mag hebben DAT ER VOOR DE VRIJWILLERS VAN HET MAATJESPROJECT NIET WORDT BETAALD. En waarom ben ik van mening. Ik heb de afgelopen jaren voorzover ik tijd en energie heb geprobeerd waar het probeem autisme voor staat, (wand het probeem werd mij een beetje duidelijk op een moment dat er meerdere elendige problemen op mij af komen die niet zomaar op te lossen zijn) en dan moet ik ook nog achter aan wat autisme nu is en ik krijg commontaar van mensen van jij hebt het niet en daar moet het maar mee doen, psygische problemen geef dan eens een ander woord voor psygische problemen. Antwoord psygische problemen zijn psygische psygische problemen zijn psygische problemen zijn psygische probemen en daar moet je het maar mee doen terwijl van mij wel heel uitgebreid verantwoording wordt verwacht waar je vervorgens uiteindelijk toch geen antwoord op krijgt.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma zo jul 06, 2008 2:30 pm

Er heeft nog niemand gereageerd die met een project of wat anders bezig is waar je een warm gevoel bij hebt van. DIT ZIT GOED HIER KAN IK VERDER MEE OF ANDERS KOMT HIERUIT WEL WAT VOORT WAT GEWELDIG IS! Of hiermee heb de GARANTIE dat het allemaal geweldig gaat.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma zo jul 06, 2008 2:58 pm

Debbie vraagt wat loopt op ellende uit.
De omgang met anderen loop op ellende uit.
Je wordt uitgelachen hoe je op bepaalde dingen reageert.
En dat moet je dat maar aannemen van zo.
Enerzijds word om je gelachen en anderzijds worden mijn woorden niet geaccepteerd.
En dan vraag ik waarom moet dit nou zo, waarom doe nou zo tegen mij.
Dat ik nou eenmaal zo.
Waarom dan ,daarom. En vervolgens gaat diegene zijn hoofd afwenden en gaat er met een ander er over verder praten.
Gelukkig is dit de laatste dag dat je hier bent.
We gaan hierover niet lager praten.
Je moet meer solliciteren.
Je moet bij de uitzendburo´s langs gaan.
Het is niet erg dat je hier weg gaat wand je krijgt tocht een uitkering, deze reactie heb ik ook wel gekregen van mensen die commentaar hebben op anderen dat die maar een uitkering hebben en er niet voor heven te werken en dat dat ze tegen mij wel zeggen je krijgt toch een uitkering terwijl ze zelf op tegen zijn. Wat moet ik nou met zo¨n reactie?

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Mark zo jul 06, 2008 3:08 pm

Nee, helaas is er bij mij ook nog steeds niks van de grond gekomen van 'hier krijg ik een warm gevoel van'. Ik heb inderdaad via MEE al over dit maatjes- of tandemproject gehoord, maar was wat huiverig om daar op in te gaan. En je kunt niet gaan eisen dat je graag een leuke vrijgezelle meid als maatje wilt hebben om leuke dingen mee te gaan doen. Dit maatjesproject of werk (al dan niet vrijwilligerswerk) lijken mij voor mij de enige opties om hopelijk eens een warm gevoel van te krijgen... Ik woon sinds 1 juni 2005 zelfstandig en heb geen behoefte om in een speciale woonvorm met anderen te gaan wonen. Koken en de was doen, kan ik nog niet en of een kookclubje een goed idee is...

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma zo jul 06, 2008 3:14 pm

Waarom mogen die anderen dan wel (genuanceerd) tegen elkaar praten en moet ik het dan maar met van algehele dingen doen dat ik zelf ook wel weet.
Ik vindt dat niet leuk dat als je wat vraagt dat men wat zegt waar ik niks mee kan en vervorgens zijn hoofd afwend en met een ander er over verder praat.
En als men met die ander daarover is uitgepraat, er op nieuw van die algehele deprimerende boodschappen tegen mijn andres word gezegt.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma zo jul 06, 2008 3:20 pm

Als je eerst maar wat omgang hebt verschillende mensen waar een goed gevoel bij hebt en dan maakt mij op dit moment ook niet uit of degene nou vrijgezel is of niet.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma zo jul 06, 2008 3:22 pm

Als je eerst maar wat omgang hebt verschillende mensen waar een goed gevoel bij hebt en dan maakt mij op dit moment ook niet uit of degene nou vrijgezel is of niet.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Geertsma zo jul 06, 2008 3:25 pm

Bij het activiteitencentrum van de GGZ kan je ook koken.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welkom op ons forum Empty Re: Welkom op ons forum

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum