Hang-aut Leeuwarden
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meedenken over activiteiten

+7
Alja
jejee
Naraysca
Geertsma
WarsaW
hantzen
Debbie
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Meedenken over activiteiten

Bericht van Debbie wo jan 09, 2008 2:08 am

Het activiteitenteam van Hang aut is al druk bezig geweest met het verzinnen van leuke activiteiten.

Enkele daarvan zijn:
  • Spelletjesavond
  • Bezoek aan de sterrenwacht
  • Dansavond
  • Uit eten
  • Bezoek aan de bioscoop
  • Creatieve activiteiten
Op zich al hele mooie plannen dus!

Maar wat wij belangrijk vinden is dat onze activiteiten passen bij onze soosbezoekers.
Daarom zouden wij graag jullie ideeën horen.
Het kunnen activiteiten binnen het wijkgebouw of daarbuiten zijn.

Wat zou jij graag gaan doen? Plaats hier je suggesties!
Debbie
Debbie
Beheerder

Vrouw
Aantal berichten : 51
Leeftijd : 39
Woonplaats : Sneek
Humeur : Werk bij stichting SLAK, hobby's: Tekenen, schilderen, lezen.
Over mij: : Scheppende geest
Registration date : 13-12-07

http://hoofdruimte.web-log.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty uitgaan/stappen

Bericht van hantzen za maa 01, 2008 2:44 pm

Dag allemaal,

Gisterenavond tijdens het poolen werd er ook gesproken over een keertje met elkaar op stap gaan. Een hartstikke leuk idee natuurlijk! Het is alleen dan wel belangrijk dat we een beetje weten wat iedereen leuk vindt en ook wat het meest aanspreekt...discotheek of kroeg en dan een rustige of een drukke. Dan kunnen misschien een paar mensen op verkenningstocht om een leuke stek te vinden.
Het kan verder los staan van één van de soosavonden of dat we na de soos nog even doorgaan? Maar dat laatste is misschien wel heel veel op één avond, voor mij in ieder geval wel Laughing

Dus, reageer hier lekker op en laat weten wat je wilt. We kunnen er ook tijdens de volgende soosavond aandacht aan besteden om met elkaar wat te bedenken!

Groetjes,
Hantzen

hantzen
Team soos

Vrouw
Aantal berichten : 18
Leeftijd : 48
Woonplaats : Leeuwarden
Humeur : vrolijk!
Registration date : 13-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van WarsaW za maa 01, 2008 5:23 pm

Hello,

Wat discotheken betreft, ik ben niet zo op disco's. Niet vanwege de drukte, maar meer om het feit dat de muziek die daar gedraaid wordt niet echt de mijne is. Ik hou meer van de alternatieve rock muziek. Een bioscoopbezoek lijkt me ook leuk, maar dan is het wellicht leuker om naar een cult/arthouse film te gaan, liefst iets waar nog nooit iemand van gehoord heeft, opdat verwachtingen ook niet negatief kunnen zijn. Want wat smaken betreft zal het wel erg uiteenlopen wat we dan gaan zien. Sterrenwacht! Ik heb geen idee wat ik daarvan moet verwachten, dus dat kan ook erg leuk zijn. Ja, ik weet wat het is, maar daar blijft het dan ook bij. En uit eten gaan is ook een kans om lekker bij te kletsen en dergelijke. Erg gezellig! Wat voor restaurant maakt me niet echt uit, zolang het maar GEEN vis is Razz! En een spelletjesavond, ja, jammer dat ik die gemist heb, omdat ik toen nog niet wist dat deze soos bestond! Ik hou wel van spelletjes en dat doe je ook met elkaar, vind ik leuk.

Wellicht is er ook een mogelijkheid om films mee te nemen naar de soos en zo zelf een filmavond te houden? Ik weet niet of daar faciliteiten voor (te regelen) zijn? DVD-speler, boxen en beamer en zo. En films, haha:P! Maar ja, dan zie je een film die misschien minder mensen aanspreekt, maar als iedereen nou een hele zooi films meeneemt, dan zal er vast wel iets tusen zitten wat de meeste mensen leuk vinden. Op een andere pagina werd ook een boekenavond voorgesteld; ik vind lezen erg leuk, maar ik weet niet goed wat ik me erbij voor moet stellen; een soort Show & Tell? Vertellen waarom een bepaald boek nou wel of niet leuk is? Het kan natuurlijk inspirerend zijn als iemand bepaalde literatuur bezit waar je nog nooit van hebt gehoord, maar wat wel aanslaat op je smaak, dat is zo. Verder is Hints misschien ook leuk om een avond mee door te brengen Very Happy! Serieus, dat vind ik zelf erg leuk! Helemaal als je de mafste dingen moet opnoemen die helemaal nergens op slaan!

Ik zal er nog eens verder over nadenken.

GeGroet!

Flip...
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van hantzen wo maa 05, 2008 10:24 am

Oh Flip, wat doe je mij aan....Hints! Hahahaha dan hoop ik dat ik nét op die avond niet op het rooster voor de soos sta.
Een boekenavond lijkt mij ook wel heel erg leuk, maar inderdaad weet ook ik niet helemaal wat ik mij er bij voor moet stellen. Mogelijk dat de activitieitenwerkgroep daar nog wat over kan zeggen.

Groetnis!

hantzen
Team soos

Vrouw
Aantal berichten : 18
Leeftijd : 48
Woonplaats : Leeuwarden
Humeur : vrolijk!
Registration date : 13-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Geertsma zo maa 09, 2008 10:55 pm

  • Computeravond
  • Voorlichtingsavond over autisme
  • Vriendschapsavond.
  • Wat betekend het voor jou om single te zijn.
  • Voorlichting over vrijwillegerswerk en wat dat voor jou betekend in de onderlinge afhankelijkheid.
  • Waterfietsen
  • Boottocht.
  • Stadswandeling.
  • Geschiedenisavond
  • Bewegen op muziek
  • Amerikaanse avond
  • Discussie/voorlichting over welzijn.
  • Voorlichtingsavond over gezondheid(zorg)
  • Gespreksavond over hobby´s.


Laatst aangepast door Debbie op ma maa 10, 2008 12:51 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : De lijst met geweldige ideeen van geertsema samengevoegd)

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Naraysca ma maa 10, 2008 1:11 pm

Wat een leuke ideën allemaal...
We zullen zeker kijken wat er allemaal mogelijk is!

groetjes Naraysca

Geertsma schreef:
  • Computeravond
  • Voorlichtingsavond over autisme
  • Vriendschapsavond.
  • Wat betekend het voor jou om single te zijn.
  • Voorlichting over vrijwillegerswerk en wat dat voor jou betekend in de onderlinge afhankelijkheid.
  • Waterfietsen
  • Boottocht.
  • Stadswandeling.
  • Geschiedenisavond
  • Bewegen op muziek
  • Amerikaanse avond
  • Discussie/voorlichting over welzijn.
  • Voorlichtingsavond over gezondheid(zorg)
  • Gespreksavond over hobby´s.
Naraysca
Naraysca
Team soos

Vrouw
Aantal berichten : 50
Leeftijd : 46
Woonplaats : Leeuwarden
Humeur : Altijd vrolijk
Registration date : 14-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van WarsaW wo maa 12, 2008 3:30 am

Oeh! Kent iemand het programma De Vloer Op? Daarin zitten een paar gerenommeerde Nederlandse acteurs die van de presentator een opdracht krijgen een bepaale scène te spelen;er worden een paar dingen gegeven (de relatie tussen de karakters en de (probleem)stelling) en dan moeten de acteurs de scène spelen. Soms worden de acteurs in de instructie zelfs apart genomen, omdat de ander bepaalde dingen (nog) niet mag weten! Is het geen idee om dit ook 's te proberen? Mensen met een ASS staan niet super bekend om hun sociale vaardigheden en/of inlevingsvermogen; voor zover het nodig is, kan dat hiermee mooi getraind worden! Bovendien is het erg leuk; ik reken erop dat dit ontzettend hilarische taferelen oplevert Smile!
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty reactie vloer op

Bericht van jejee za maa 29, 2008 3:16 pm

sunny hey flip wat een leuk idee voor een soosavond toneelspelen voor autisten
maar makelijk zal het niet wezen volgens mij maar dat zien we wel als het zover is de laatste keer bij de sterrenwacht vond ik het wat chaotische dat lange wandelen sterren die we niet konde zien jammer Meedenken over activiteiten 416701 het verhaal van de sterkundige sprak mij erg aan hoe de man naar het geloof kijkt dat spreekt mij erg aan een wetenschapelijke /praktische kijk op de bijbel

jejee
Niew lid

Aantal berichten : 5
Registration date : 22-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van WarsaW di apr 01, 2008 9:27 pm

Ja, hoe die avond bij de Sterrenwacht me aan het denken zette, kon ik ook erg waarderen:)! Maar wat vindt men van het voorstel? Eén of meerdere mensen zijn dus regisseur/spelleider. Die geven anderen een opdracht. Eventueel wordt de opdracht eerst uitgelegd en worden daarna de spelers aangewezen; het kan dus ook zijn dat, als het gaat om twee of meer spelers, ze om beurten de kamer uitgestuurd moeten worden, omdat ze de instructies van de ander(en) niet mogen weten. Uiteindelijk beslist de regisseur/spelleider waar en wanneer de scène stopt; deze kan ook inbreken en zeggen dat er bijvoorbeeld al enige tijd voorbij is gegaan en de situatie zich dus buiten het spel heeft voortgezet. Bijvoorbeeld; twee mensen maken kennis en het is duidelijk dat ze elkaar leuk vinden. Dan kan de regisseur na een tijdje zeggen: "OK, jullie hebben nu een relatie en zitten in het park. Toe maar."

Nogmaals, het lijkt me een goed idee, omdat hiermee het inlevingsvermogen en ook de sociale vaardigheden kunnen worden getraind. Mag ik weten wat jullie vinden?
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty de vloer op

Bericht van jejee do apr 03, 2008 7:57 pm

Maar wat vindt men van het voorstel? Eén of meerdere mensen zijn dus regisseur/spelleider. Die geven anderen een opdracht. Eventueel wordt de opdracht eerst uitgelegd en worden daarna de spelers aangewezen; het kan dus ook zijn dat, als het gaat om twee of meer spelers, ze om beurten de kamer uitgestuurd moeten worden, omdat ze de instructies van de ander(en) niet mogen weten. Uiteindelijk beslist de regisseur/spelleider waar en wanneer de scène stopt; deze kan ook inbreken en zeggen dat er bijvoorbeeld al enige tijd voorbij is gegaan en de situatie zich dus buiten het spel heeft voortgezet. Bijvoorbeeld; twee mensen maken kennis en het is duidelijk dat ze elkaar leuk vinden. Dan kan de regisseur na een tijdje zeggen: "OK, jullie hebben nu een relatie en zitten in het park. Toe maar."

Nogmaals, het lijkt me een goed idee, omdat hiermee het inlevingsvermogen en ook de sociale vaardigheden kunnen worden getraind. Mag ik weten wat jullie vinden? (bron: flip)

jejee
Niew lid

Aantal berichten : 5
Registration date : 22-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Gast do apr 03, 2008 9:18 pm

Tja, het idee klinkt op zich heel erg leuk, alhoewel ik er nog niet een heel goed beeld van heb.
Bij mij gaan echter om een of andere reden altijd mijn nekharen overeind staan bij het idee van zelf acteren/ toneelspelen.
Of dat in deze 'spel' vorm ook zo zal zijn, kan ik nog geen goed antwoord op geven....ik weet het dus niet zo goed
Bloempje

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Alja vr apr 04, 2008 12:14 am

Ik vind het een erg leuk idee en misschien dat er tijdens de eerst volgende binnenaktiviteit over gebrainstormd kan worden over het hoe en wat. Degene die zich in eerste instantie niet meteen geroepen voelt om zelf de vloer op te gaan kan altijd eerst de kat uit de boom kijken in de rol van spelleider of regisseur.
Alja
Alja
Team soos

Vrouw
Aantal berichten : 3
Leeftijd : 62
Woonplaats : Sneek
Registration date : 07-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van WarsaW za apr 05, 2008 12:00 am

En het hoeven in eerste instantie geen extravagante situaties te zijn; wellicht zijn er vanwege je syndroom bepaalde situaties waarmee je moeilijk kunt omgaan en waarmee je op deze manier kunt oefenen. Bijvoorbeeld; 'Hoe gedraag ik mij in een situatie waar veel mensen zijn en er veel prikkels op me afkomen?' Dan kun je dus ook gewoon laten zien hoe dat bij jou in z'n werk gaat en hoe jij op zo'n situatie reageert en achteraf of tussendoor kunnen mensen jou misschien tips geven. Daarna wordt de situatie nogmaals gespeeld en neem je dit keer de tips ter harte.

Wellicht kunnen we de avond zo indelen dat we eerst -en ook om te wennen- een 'verzoekrondje' doen; mensen mogen dan eerst aangeven welke situaties ze zelf willen oefenen en nabootsen en daarna kunnen we eventueel 'geplande' situaties spelen. Ik heb bijvoorbeeld al een aantal situaties in mijn hoofd die we zouden kunnen spelen, waarbij ik dan dus de rol van regisseur aanneem. Dit omdat ik al ideëen heb hoe ik in deze situatie(s) zou reageren en het is juist de bedoeling dat men ermee geconfronteerd wordt. Reacties, graag!
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Mark za apr 05, 2008 12:25 pm

Ik vind het geen goed idee. En wat je noemde over 'oefenen in sociale vaardigheden'. Of wij als deelnemers ons dan verplicht zouden moeten voelen om hieraan deel te nemen... Aan de andere kant heb ik zelf geen ideeen; want om nu steeds als binnenactiviteit een spelletjesavond te doen... De filmavond staat al voor ergens in mei gepland. En met een boekenavond, wat tijdens de sterrenwacht werd geopperd, tja.. hoe zou je daar een avond van kunnen maken?
Voor buitenactiviteiten zou ik wel wat kunnen noemen; bowlen, een kroegentocht.

Groeten, Mark.

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van WarsaW za apr 05, 2008 4:42 pm

Je hoeft je ook niet verplicht te voelen. En ik vel ook geen oordelen over wie er bij de soos wel of geen sociale vaardigheden/inlevingsvermogen heeft, want met iedereen die ik heb ontmoet, kon ik tot nogtoe een goed gesprek voeren. Maar mochten er mensen zijn die daar zelf op willen oefenen, dan mag dat.

En anders doen we gewoon alleen scènes voor ons aller eigen plezier en niet ten bate van sociale vaardigheden. Want het was zonder die gedachte van oefenen dat ik op de gedachte kwam, gewoon voor de lol.
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Mark za apr 05, 2008 6:33 pm

Nou, ik zie er wat tegenop om die rollenspelen te doen, al dan niet voor de lol.
Misschien komt er de komende dagen nog iemand met een ander idee.

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van WarsaW di apr 15, 2008 2:43 pm

Nou ja, ik vind ook dat iedereen die het eng vindt om te doen gewoon mag kijken en/of regisseren. Maar goed, de komende drie keren zijn al volgepland Wink!
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Geertsma vr jun 20, 2008 3:26 am

Een bijeenkomst organiseren met de kerstdagen of tussen de kerstdagen en oudjaarsdag of op 1 januari. Waarbij het als niet als zodanig het als een kerst/oud/nieuwjaarsbijeenkomst wordt georganiseerd.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Geertsma vr jun 20, 2008 3:42 am

Parkwandeling/excursie, Natuurwandeling/excursie.
Dat iemand een ¨spreekbeurd¨ geeft wat autisme voor hem of haar betekend.
Een TV avond over wat vindt jij nou mooi/interesant en waarom.
Een internet voorlichtingsbijeenkomst.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Geertsma vr jun 20, 2008 3:53 am

Voorlichtingsavond over PGB.
Voorlichtingsavond over een woongroep.
Voorlichtingsavond over ondersteunde en activerende begeleiding.
Voorlichtingsavond over mee, wet maatschappelijke ondersteuning.
Voorlichtingsavond over maatjesprojet en wat zijn de ervaringen hierin bij mensen met autisme.
Aquajoggen.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Geertsma vr jun 20, 2008 3:56 am

Zwemmen

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Geertsma vr jun 20, 2008 4:08 am

Iemand uitnodigen van de GGZ over de behandeling van autisme. En kunnen angst en dwangstoornissen ook worden behandeld voor mensen met autisme.
Voorlichtingsbijeenkomst over zorgboerderijen voor mensen met aan autisme verwante stoornis.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Geertsma vr jun 20, 2008 4:10 am

Voorlichting over de indicatie van pdd-nos.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Geertsma di jun 24, 2008 7:22 pm

Ik weet niet hoe iedereen zit met het vervoer maar anders kan je ook bijvoorbeeld in de eerste week van de maand een activiteit organiseren in Sneek en
in de tweede week van de maand een activiteit in Drachten en
in de derde week van de maand een activteit in Heerenveen en vervolgens
in de vierde week van de maand een activiteit in Leeuwarden.
En ik weet niet of een ieder wel op vrijdagavond kan, wand dan zou je het ook nog
bijvoorbeeld de eerste week van de maand op dinsdag
de tweede week op woensdag
de derde week op donderdag
en de vierde week op vrijdag kunnen organiseren.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Inge wo jul 09, 2008 3:14 pm

Ja, maar het is wel fijn voor de meeste om de vaste structuur te hebben van de bijeenkomsten op vrijdag en de buitenactiviteiten op zaterdag en we zoeken activiteiten zo veel mogelijk in de buurt van Leeuwarden. Maar als er een keeri iets leuks te doen is buiten leeuwarden dan zullen we dat zeker ook in onze activiteiten meenemen en het er niet om laten omdat het buiten leewarden ligt.
Inge
Inge
Team soos

Vrouw
Aantal berichten : 14
Leeftijd : 37
Woonplaats : Leeuwarden
Humeur : Vrolijk!
Registration date : 19-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Meedenken over activiteiten Empty Re: Meedenken over activiteiten

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum