Hang-aut Leeuwarden
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

+6
Inge
Naraysca
WarsaW
Geertsma
lampje
Debbie
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Debbie vr maa 14, 2008 2:46 am

Op 9 mei staat er weer een soos in het wijkgebouw gepland.
Deze keer willen we een filmavond houden.

Dus gezellig met zijn allen in onze eigen bioscoop, inclusief popcorn! Wink
Andere consumpties zijn voor eigen rekening, bar is open dus neem geld mee!

Welke film we gaan kijken zijn we nog niet over uit.
We hebben nu de film ‘The life of David Gale’ en ‘Rainman’ in ons hoofd.

The life of David Gale
De film volgt Dr. David Gale (Kevin Spacey), professor aan de Universiteit van Texas. Gale, een fanatiek tegenstander van de doodstraf, wordt onterecht veroordeeld wegens verkrachting en moord op een mede-activist. Journaliste Bitsey Bloom (Kate Winslet) probeert het verhaal achter de misdaad van Gale te achterhalen.

Rain Man
Een Amerikaanse roadmovie uit 1988, geregisseerd door Barry Levinson. De film gaat over Charlie Babbitt, een egoïstische yuppie die ontdekt dat het grootste gedeelte van de erfenis van zijn vader gaat naar Raymond, zijn autistische broer, waarvan Charlie niet eens van het bestaan af wist. De hoofdrollen worden gespeeld door Dustin Hoffman als Raymond en Tom Cruise als Charlie.

Het script van de film werd geschreven door Ronald Bass en Barry Morrow. Het personage Raymond is gebaseerd op Kim Peek..
Deze film kan eventueel een discussie uit voortkomen. Over de dingen die je herkent uit de film of juist niet.

Ook hier staan we open voor suggesties over andere goede films!
Debbie
Debbie
Beheerder

Vrouw
Aantal berichten : 51
Leeftijd : 39
Woonplaats : Sneek
Humeur : Werk bij stichting SLAK, hobby's: Tekenen, schilderen, lezen.
Over mij: : Scheppende geest
Registration date : 13-12-07

http://hoofdruimte.web-log.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van lampje za maa 15, 2008 1:25 am

Mozart and the Whale
Verenigde Staten, Drama / Romantiek, 91 minuten

geregisseerd door Petter Næss
met Josh Hartnett, Gary Cole en Radha Mitchell

Donald en Isabelle lijden allebei aan het Syndroom van Asperger, een soort van autisme. Hun handicap dreigt hun emotionele band en romance te doen mislukken.
lampje
lampje
Niew lid

Aantal berichten : 10
Woonplaats : 53°N, 6°E
Registration date : 03-01-08

http://setiweb.ssl.berkeley.edu/

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Gast di maa 18, 2008 1:00 pm

Deze film, BenX is nog niet uit, maar tegen die tijd allicht wel. De film draait nu nog wekelijks in een andere plaats, en leeuwarden is daarbij nog niet geweest.
http://www.benx.be/
(er is ook een trailer op deze site)

Filminfo:
Ben is anders (hij heeft asperger syndroom). Zijn leven zit vol vreemde rituelen.
Hij lijkt te leven in zijn eigen universum,
dat zich voor meer dan de helft afspeelt in de wereld
van online computergames.
In de echte, harde wereld van een technische school
is het leven voor hem een dagelijkse hel,
met twee kerels die hem het leven bijna letterlijk
onmogelijk maken.
Ben heeft een plan. Een plan van één woord: moord!
Dan komt zijn internetvriendin Scarlite in zijn leven.
Dat behoorde niet tot het plan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Debbie di maa 18, 2008 1:35 pm

Ben best benieuwd naar de film, ik heb het boek al gelezen en ik vond het best heftig! Goed idee! 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" 761104
Debbie
Debbie
Beheerder

Vrouw
Aantal berichten : 51
Leeftijd : 39
Woonplaats : Sneek
Humeur : Werk bij stichting SLAK, hobby's: Tekenen, schilderen, lezen.
Over mij: : Scheppende geest
Registration date : 13-12-07

http://hoofdruimte.web-log.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Geertsma di maa 18, 2008 11:06 pm

Een film die met autisme heeft te maken lijkt mij zeer interesant.

Geertsma
Lid

Aantal berichten : 53
Registration date : 12-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van WarsaW vr maa 21, 2008 7:53 pm

Ben X kan al wel op het net staan. Zal ik mijn broer effe lief aankijken? Die weet daar wel raad mee Smile. Bovendien wil ik die ook erg graag zien! Rain Man heb ik al een aantal keren gezien; wel interessant om over te discussiëren, maar ja, ik ken die film al zo goed.

Ik wil wel effe in mijn DVD-kast graven, maar is het anders goed dat ik gewoon iets meeneem? Of willen jullie de keuzes al hier hebben staan? Bovendien duurt het nog een tijdje voor het zover is, maar ik heb echt zat DVD's. En ook al is het een gepast onderwerp, een film over autisme hoeft voor mij niet specifiek.
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Gast za maa 22, 2008 5:44 pm

Voor mij hoeft een film over autisme (en aanverwant) ook niet persé, maar Ben X wil ik toch graag zien Very Happy . Ik ken inderdaad iemand die het net al heeft geplunderd mbt die film,...., maar die woont niet om de hoek Wink En ik ben geen held op het internet.

Lord of the Rings is ook altijd goed, maar verder ben ik niet meer zo op de hoogte van leuke films...zolang het maar geen horror film is Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Gast di maa 25, 2008 11:52 pm

Hmmm, ik hoorde van iemand die de film BenX gezien heeft dat de film niet zo goed is....een beetje een chaotisch geheel.
Alhoewel ik trouwens van iemand anders weer gehoord heb dat het een goede film is.

nou ja, iedereen dus een andere mening....dus dan wil ik hem nog steeds wel zien, maar het kan dus elke kant opgaan

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Naraysca zo apr 06, 2008 12:22 am

Leuk dat iedereen mee denkt...
Ik zou zeggen laat zoveel mogelijk hier weten waar het film die je graag zou willen zien over gaat zodat de anderen een idee hebben en dan kiezen we op de avond wel als iedereen hun film meeneemt wel over welk we gaan zien!
Naraysca
Naraysca
Team soos

Vrouw
Aantal berichten : 50
Leeftijd : 46
Woonplaats : Leeuwarden
Humeur : Altijd vrolijk
Registration date : 14-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van WarsaW zo apr 06, 2008 3:36 pm

Ik zal in ieder geval mijn Top-10 meenemen! Op één of twee daarvan staat echter geen Engelstalige ondertiteling. Ik neig nogal naar Lost In Translation! Een film van Sofia Coppola, de dochter van regisseur Francis Ford Coppola die onder andere de trilogie van The Godfather en het meesterwerk Apocalypse Now (een film met Martin Sheen en Marlon Brando die de waanzin van (de Vietnam)oorlog toont. Zijn dochter Sofia maakte The Virgin Suicides, Lost In Translation en Marie Antoinette. Deze laatste heb ik nog niet gezien.

Lost In Translation is een zeer sfeervolle film die gaat over Bob en Charlotte. Bob Harris (Bill Murray) is een beroemd acteur die in Tokio is voor de promotie van een whisky-merk. Hij snapt helemaal niets van de Japanse taal en cultuur en voelt zich een volkomen vreemdeling. Bovendien kan ie niet slapen.

Charlotte (Scarlett Johansson) is getrouwd met John, een fotograaf. Hij fotografeert bands en is in Tokio voor z'n werk en Charlotte verveelt zich er. Bovendien kan ze niet slapen.

Op een avond komen de twee elkaar tegen in de bar van het hotel en ontstaat er een diepe vriendschap. Beiden zijn sleutelfiguren in de keerpunten van elkaars levens.

Overigens, hier de trailer. Graag jullie mening!


Laatst aangepast door WarsaW op di apr 15, 2008 3:16 pm; in totaal 1 keer bewerkt
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van WarsaW di apr 15, 2008 3:04 pm

Een andere film die ik wel zie zitten is de film Tuvalu van de Duitse regisseur Veit Helmer. Dat is een 'Reis door het Land der Dromen,' zoals de film vaak omschreven wordt. Dankzij mijn tante heb ik deze film gezien en hij liet me niet meer los! Het is zo'n mooi sprookje Very Happy!

Het gaat over Anton, die droomt over verre reizen over grote oceanen en die de zoon is van een blinde badmeester in een oud en in veral geraakt zwembad. Er komt haast niemand meer in het zwembad, maar Anton doet zijn uiterste best om zijn vader ervan te overtuigen dat de klandizie niks is om klachten over te hebben.

Maar na een tragisch ongeval in het zwembad, dat Anton bovendien in een kwaad daglicht zet bij Eva, het meisje op wie hij heimelijk verliefd is, komt de inspectie kijken en die besluit dat, als er niet heel snel renovaties plaatsvinden, het zwembad gesloopt zal worden. Anton zet alles op alles om dit te voorkomen.

De film is een hommage aan de stomme films van eind negentiende/begin twintigste eeuw. Hij is niet in zwart/wit (elke locatie heeft weer een andere kleur, met sepia-achtige tinten), maar er wordt nauwelijks in gesproken (wat ook ruimte gaf aan een zeer internationale cast). De enige woorden die erin worden gesproken zijn voornamelijk namen en woorden die geen of nauwelijks last van een taalbarrière hebben. Het geringe aantal dialogen zorgt er ook voor dat de film universeel is en goed te begrijpen voor iedereen (jong en oud).

Dit is de trailer van de film, opdat jullie alvast een indruk kunnen krijgen. Overigens heb ik mijn vorige bericht in dit topic ge-update door er ook een trailer van Lost In Translation aan toe te voegen. Ik zou graag jullie meningen over deze voorstellen horen Smile.
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van WarsaW di apr 15, 2008 3:38 pm

Nog een film die ik in de aanbieding heb is CONTROL van Anton Corbijn, beroemd Nederlands fotograaf. Hij is vooral bekend van zijn (zwat/wit)portretten, vooral die van U2. Ook heeft hij mensen als Tom Waits en David Bowie voor zijn lens gehad. Zijn carrière begon in 1979 in Engeland, waar hij naartoe was verhuisd om bij zijn favoruete band te zijn, over wiens zanger hij nu een biografische film heeft gemaakt.

De film gaat over Ian. Ian Curtis is een normale jongeman met een vooliefde voor muziek en het schrijven van teksten die verliefd wordt op- en op zeer jonge leeftijd trouwt met zijn jeugdliefde Deborah Woodruff en met haar een woning betrekt in Macclesfield, waar Ian opgroeide. In 1976 zijn zij beide aanwezig bij een legendarisch concert van the Sex Pistols in Manchester. Geïnspireerd door deze 'gig' en door de muziek van onder andere The Doors, The Velvet Underground en David Bowie, sluit hij zich aan bij een stel vrienden die hij vaker ontmoette tijdens concerten en vormt een band, Warsaw. Na enige tijd veranderen ze hun naam in Joy Division en stijgt hun populariteit. Ook krijgen Ian en Debbie een dochter, Nathalie. Bovendien wordt epilepsie bij Ian vastgesteld en bloeit er een romance op tussen hem en een Belgische journaliste. De stijgende roem en de daarmee gepaard gaande verantwoordelijkheden naar de rest van de band, de epilepsie-aanvallen en de liefde voor de twee vrouwen in zijn leven eisen uiteindelijk hun tol...

De film is gebaseerd op de (auto)biografie van Deborah Curtis ('auto' staat tussen haakjes, omdat het een biografie is van Ian, maar eigenlijk over haar leven met Ian) en is geschoten in zwart/wit en bovendien spelen de acteurs de muziek in de film zelf; het is dus niet geplaybacked. En je hoeft geen fan te zijn van Joy Division om de film te kunnen waarderen; ze zijn mijn favoriete band, maar een heleboel mensen die niks hebben met de muziek vonden de film prachtig, waaronder mijn eigen broer. Bovendien gaat de film over iemand die in een sociaal isolement raakt (daar gaat de song Isolation ook over), iets wat ook niet onbekend is bij mensen met een ASS, zeker niet bij mijzelf.

Het enige nadeel; ik kon niet wachten tot ie in Nederland te koop was en kocht een Engelse import-versie. Nou is er niks mis met import, alleen zit hier dus geen Nederlandstalige ondertiteling bij. Ik vermoed zomaar dat dit een probleem vormt, maar wellicht kan ik de film vrij goedkoop op de kop tikken als ex-rental, waar wél Nederlandse ondertiteling bij zit.

Overigens, op YouTube staan meerdere clips van Joy Division (de meesten live). Ze zijn vooral bekend door hun songs Love Will Tear Us Apart (die door sommige lijsten is verkozen tot Beste Single Allertijden), Atmosphere (waarvan de clip is geregisseerd door Anton Corbijn), Transmission, She's Lost Control en Shadowplay.

Hier de trailer van de film, om jullie te prikkelen Wink! Meningen graag!
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van WarsaW wo apr 16, 2008 11:32 pm

The Life of David Gale en Mozart and the Whale -die beiden de naam David in de titel hebben en wiens titels nog rijmen ook- zie ik ook wel zitten, ben ik wel benieuwd naar geworden. Van eerstgenoemde heb ik wel 's stukjes gezien en Kevin Spacey vind ik sowieso een zéér aangenaam acteur.

Ik heb het er thuis nog 's goed over gehad wat nou een goeie film zou kunnen zijn voor tijdens de filmavond en we kwamen tot de conclusie dat Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, beter bekend als Amélie ook erg geschikt zou zijn. Audrey Tautou speelt de titelrol in deze film die is geregisseerd door Jean-Pierre Jeunet. De film gaat over een meisje dat zeer veel plezier beleeft aan de zeer, zéér Kleine Dingen des Levens en op een bepaald moment besluit zich in te zetten voor het geluk van anderen.

Het is een zeer kleurrijke film en zit vol onverwachte humor; mijn ouders zagen hem al eerder en hadden me erop voorbereid waar de film over ging, maar niet dat ik zo vaak in een deuk zou liggen. De film is Franstalig.

Hier de trailer. De trailer is Franstalig en niet voorzien van ondertiteling, maar goed, ik heb al verteld waar de film over gaat Wink.
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Gast do apr 17, 2008 9:50 pm

Dat zijn inmiddels veel films zo, ik zal ze eens wat verzamelen:
1) Life of David Gale (De film volgt Dr. David Gale (Kevin Spacey), professor aan de Universiteit van Texas. Gale, een fanatiek tegenstander van de doodstraf, wordt onterecht veroordeeld wegens verkrachting en moord op een mede-activist. Journaliste Bitsey Bloom (Kate Winslet) probeert het verhaal achter de misdaad van Gale te achterhale)
2) Rain man (De film gaat over Charlie Babbitt, een egoïstische yuppie die ontdekt dat het grootste gedeelte van de erfenis van zijn vader gaat naar Raymond, zijn autistische broer, waarvan Charlie niet eens van het bestaan af wist.)
3) Mozart and the Whale (Donald en Isabelle lijden allebei aan het Syndroom van Asperger, een soort van autisme. Hun handicap dreigt hun emotionele band en romance te doen mislukken.)
4) BenX (Ben is anders (hij heeft asperger syndroom). Hij lijkt te leven in zijn eigen universum, dat zich voor meer dan de helft afspeelt in de wereld
van online computergames. In de echte, harde wereld is het leven voor hem een dagelijkse hel, maar Ben heeft een plan)
5) Lost in Translation (Bob Harris (Bill Murray) is een beroemd acteur die in Tokio is voor de promotie van een whisky-merk.-Japanse taal en cultuur. Bovendien kan ie niet slapen. Charlotte verveelt zich in Tokio. Bovendien kan ze niet slapen. Op een avond komen de twee elkaar)
6) Marie Antoinette
7) Tuvalu (Een sprookjesachtige film. Het gaat over Anton, die droomt over verre reizen over grote oceanen en die de zoon is van een blinde badmeester in een oud en in veral geraakt zwembad)
8) Control (De film gaat over Ian Curtis, een normale jongeman met een vooliefde voor muziek- Joy Division)
9) Le fabuleux Destin d'Amélie Poulain/ of Amélie (over een meisje dat zeer veel plezier beleeft aan de zeer, zéér Kleine Dingen des Levens en op een bepaald moment besluit zich in te zetten voor het geluk van anderen)

Persoonlijk hoef ik rain man niet meer te zien, die heb ik al gezien. Life of David Gale denk ik ook niet, aan de hand van de beschrijving. Alle andere 7 films wil ik wel zien.
Andere films die ik nog kan bedenken zijn ofwel te lang (Lord of the Rings- extended versies heb ik) of die kan ik dromen (Monthy Python and the quest for the holy grail. Echt een aanrader, alhoewel de humor je wel moet liggen, maar ik heb in een scheur gelegen!), of films die denk ik niet zo geschikt zijn en/of ik ook al goed ken (bv Empire of the sun, Pirates of the Caribbean, Donnie Darko)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van WarsaW do apr 17, 2008 11:50 pm

The Lord of the Rings is denk ik een beetje lang Wink! Zeker met de verlengde versies! Mag ik je trouwens bedanken voor je mening over en samenvatting van de genoemde films Smile? Empire of the Sun vind ik ook prachtig, die heb ik nu een keer of twee helemaal gezien, misschien drie keer, zelfs. Ik heb ook het gelijknamige boek van J.G. Ballard waarop de film is gebaseerd en het vervolg op dat boek, The Kindness of Women. Beide moet ik nog lezen.

Trouwens, Marie Antionette heb ik niet, laat dat geen misverstand zijn Wink! Ik heb de film ook niet gezien. Pirates of the Carribean vind ik persoonlijk verschrikkelijk. Donnie Darko vind ik wel prachtig, maar ik denk niet dat die een héél breed publiek aanspreekt. Ook binnen de groep niet, vrees ik. Monty Python vind ik ook geweldig Very Happy! Maardat moet iedereen ook maar net liggen, inderdaad.
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Inge vr apr 18, 2008 10:29 pm

Hee iedereen!

Ik heb al een tijdje niet meer op deze site gekeken wegens de drukte met school enz! Maar ik probeer nu alle berichten weer te lezen zodat ik ook weer bij ben haha, had ik achter af beter elke week ff kunnen doen want ik heb nu zoveeel in te halen en te lezen!

Wat leuk dat we zoveel reacties hebben op dit topic! Ik vind het ook super dat ik op deze manier kennis kan maken met andere leuke films waar ik zelf nooit naar zou zoeken! Ik wil ze allemaal wel zien!! (behalve Tuvalu)

Ik heb net de trailers bekeken en hieronder even kort mijn mening per film zoals gevraagd door Warsaw!

Groetjes Inge!

Over BenX, deze film lijkt mij ook erg interessant. Sowieso vind ik elke willekeurige andere film over Autisme de moeite waard om ze te bekijken want ik vind dit allemaal erg interessant!

Life of David Gale had ik zelf aangeraden en vind ik dus een super goede film, vooral ook omdat ik de voortgang van de film niet kon voorspellen wat ik bij de meeste andere films wel kan en ook doe tot irritatie van mijn mede kijkers haha. En dat verrassingseffect vind ik dus wel leuk!

Over Lost In Translation , dit lijkt mij ook een erg leuke 'feel good movie' . En na het zien van de trailer ik ben erg nieuwsgierig of hun vriendschap bij vriendschap blijft of dat er stiekem ook een liefde op zal bloeien tussen die twee hoofdpersonen! Deze film zou ik ook graag een keer willen zien!

Over Tuvalu, als ik zo jou stukje lees over de uitleg van de film dan trekt de film niet meteen mijn nieuwsgierigheid zoals Lost in Translation wel meteen deed. En al helemaal na het zien van de trailer denk ik niet dat dit een film is die ik leuk zou vinden. Maar smaken verschillen natuurlijk!

Over CONTROL, na het lezen van de uitleg had ik zo iets van mwoah.. ik weet het niet wat ik hier van vind. Maar toen zag ik de trailer en het lijkt mij een zware maar wel mooie film (tranentrekker misschien ook wel haha)! Deze film zet ik ook op mijn lijste met "films die ik nog wil zien'!

Over Amelie, van deze film heb ik ooit wel eens een stukje tijdens een college bij mij op school gezien. Waarom en bij welk college dit was weet ik niet meer haha. Maar ik had toen al het plan om die film een keer te gaan huren en af te gaan zien. Maar dat is er nooit van gekomen.
Inge
Inge
Team soos

Vrouw
Aantal berichten : 14
Leeftijd : 37
Woonplaats : Leeuwarden
Humeur : Vrolijk!
Registration date : 19-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van WarsaW za apr 19, 2008 12:03 am

Bedankt voor je mening! Tuvalu wordt anders, zie ik net op een site, ook vergeleken met Amélie Smile. Maar goed, vanwege het gebrek aan dialoog weet ik ook niet zeker of iedereen hier wel het geduld voor heeft. Daarom zou ik ook graag de meningen lezen van meerdere mensen Very Happy!

En film die wel 'de Nieuwe Amélie' werd genoemd op de cover van de DVD is Jeux d'Enfants, over een jongen en een meisje die als kind bevriend raken en om de beurt een snoepjespot overhandigen; degene die de pot in handen heeft mag de andere een uitdaging voorleggen. Deze lopen naarmate ze volwassen(er) worden meer en meer uit de hand.

Hier de trailer. De film is dus Franstalig, wederom. En in mijn bezit Wink!
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van wibedevries do apr 24, 2008 5:04 pm

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, beter bekend als Amélie vind ik van de genoemde films de beste keuze.
Geweld spreekt mij niet zo aan, zoals in "Life of David Gale".
"Rainman" heb ik al eens thuis bekeken.

wibedevries
Niew lid

Man
Aantal berichten : 8
Leeftijd : 49
Registration date : 04-01-08

http://www.wibebauke.diaryland.com

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van WarsaW zo mei 04, 2008 8:47 pm

OK, Amélie is dus een optie. Inge en Frans zijn ook nogal enthousiast over Lost In Translation. Vind ik zelf ook mooi. Control heb ik nog niet goedkoop in het Nederlands gezien, maar volgens mijn oom is ie 'n tientje in de MediaMarkt. Dus, wellicht als iemand dat ervoor over heeft. Is een hele mooie film, maar goed, voor Amélie en Lost In Transation gingen al meer stemmen op. Ik neem sowieso mijn persoonlijke Top-10 mee.
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Tineke ma mei 05, 2008 10:44 am

Van de film Lost in Translation heb ik eventjes de trailer bekeken. Lijkt me een erg leuke film!
De rest van de films ken ik (nog) niet, daarom vind ik het erg leuk wanneer jullie er iets bij zetten over de inhoud van een bepaalde film of eventueel een trailer natuurlijk. Daardoor krijg je een goed beeld van een film!


9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" 285667
Tineke
Tineke
Team soos

Vrouw
Aantal berichten : 2
Leeftijd : 38
Woonplaats : Leeuwarden
Humeur : Vrolijk!
Registration date : 13-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Mark ma mei 05, 2008 2:36 pm

Mijn ouders hebben een DVD van de film 'As it is in heaven'. Volgens het NVA-blad heeft deze film ook met autisme te maken. Niet dat dat per se hoeft, maar misschien is deze fim ook een optie.

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty film avond

Bericht van Inge di mei 06, 2008 12:26 pm

Hi mark!

Wat leuk dat je ook met een inbreng komt! Ik heb even op google gekeken waar de film over gaat en deze lijkt mij ook erg interessant! Maar ik kan er niet in terug lezen dat het te maken zou hebben met autisme, maar dat maakt niet uit. Het gaat erom dat we gewoon een avond gezellig film gaan kijken met z'n allen!

Neem die film maar mee als je wilt. Want misschien kunnen we dan van de films die daar aanwezig zijn een stemming maken welke er uiteindelijk gekeken gaat worden!

Groetjes!


Laatst aangepast door Inge op di mei 06, 2008 12:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Team soos

Vrouw
Aantal berichten : 14
Leeftijd : 37
Woonplaats : Leeuwarden
Humeur : Vrolijk!
Registration date : 19-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Mark di mei 06, 2008 12:33 pm

Prima, dan neem ik die DVD mee vrijdagavond.

Groeten, Mark.

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Mark di mei 06, 2008 2:50 pm

Hier heb ik de DVD en ik zal even de verhaallijn,zoals hij achterop staat, typen;

Dirigent Daniel Dareus toert om de wereld met zijn wereldberoemde muziekstukken en staat dag na dag op het podium. Tot hij een hartaanval krijgt en hij het doktersadvies krijgt zeer rustig aan te doen. Hij keert terug naar zijn geboortedorp en neemt een andere naam aan om zijn aanwezigheid geheim te houden. In die tijd van bezinning moet hij onder ogen zien dat zijn carriere slechts een vlucht was uit zijn ongelukkige jeugdjaren. En dat terwijl hij juist weer woont tussen dezelfde mensen van toen.

Dit is de film 'As it is in heaven'. (Was ik vergeten om bovenaan dit berichtje te melden).

Mark
Lid

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 51
Registration date : 21-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van WarsaW di mei 06, 2008 8:16 pm

Ja, maar dat meldde je al in een eerder bericht Wink. Nu weet ik weer welke film dat is, bedankt! Nou, niet dat ik hem ooit heb gezien, maar het verhaal klinkt erg interessant! Neem inderdaad maar mee Smile.
WarsaW
WarsaW
Lid

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Woonplaats : Drachten
Registration date : 29-01-08

http://nochnoidozor.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond" Empty Re: 9 mei ~ Binnenactiviteit "Filmavond"

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum